Jak to właściwie jest z tym pieczeniem szarlotki przed prezentacją nieruchomości? Generalnie jest to pewien trend i żart branżowy, jednakże jak to wypada w świetle rzeczywistości, nad tym zastanowimy się w dzisiejszym poście!

Podjęcie decyzji o tym, że chce się kupić właśnie tę nieruchomość, zajmuje czasem tylko kilka sekund. Dlaczego by więc nie pomóc naszemu klientowi w podjęciu tej ważnej decyzji poprzez przygotowanie dobrej aury w mieszkaniu, czy domu przed prezentacją?

Uważamy, że jest wiele czynników, za pomocą  których możemy wpłynąć na to, aby klient poszukujący wybrał właśnie nasz dom! 

Nazwijmy więc upieczoną szarlotkę metaforą rzeczy, które mogą pomóc w sprzedaży nieruchomości. Jest ich wiele, to już ustaliliśmy i opowiemy Wam teraz o nich więcej.

Prezentacja mieszkania trwa zwykle od 15 minut do godziny, jest to więc krótki czas podczas którego możemy podkreślić atuty nieruchomości. I teraz uwaga, podkreślić nawet nie tyle, co słownie, bo to często może odpychać osobę poszukującą, szczególnie, kiedy o plusach opowiada sam w swojej osobie sprzedający. Mamy tu na myśli techniki działania uzewnętrzniające atrakcyjność wnętrza, widoku za oknem, kondygnacji, czy też nasłonecznienia. 

Jeżeli za oknem w salonie jest piękny widok na las, bądź panoramę miasta koniecznie trzeba to pokazać. Wszystkie rolety zatem przed przyjściem potencjalnego kupca wznosimy do góry! Dodatkowo, lepiej odbieramy wnętrze w świetle dziennym, polecamy więc umawianie prezentacji za dnia, nie późnym wieczorem. 

Sprzątanie! Jak to zrobić, żeby przygotować wnętrze na prezentację i nie zwariować? Otóż powinniśmy  mieszkanie odświeżyć, to znaczy przetrzeć główne blaty i co najważniejsze schować do szuflad możliwie, jak najwięcej zbędnych przedmiotów. Nie musimy przed taką prezentacją myć okien, ale jeśli chcemy? Nikt nie zabroni!

Polecamy depersonalizację wnętrza, niekoniecznie dla osoby oglądającej ważne jest życie obecnych domowników. Lepiej nawet będzie takiej osobie wyobrazić sobie siebie we wnętrzu, w którym z każdej ściany nie krzyczą zdjęcia rodzinne, medale, puchary, czy certyfikaty. Potencjalny klient w trakcie prezentacji musi mieć możliwość poczuć, że mógłby a tym miejscu zamieszkać!

Zdrowe przewietrzenie wnętrza jest wskazane. Działa dobrze na pracę mózgu oraz dodatkowo w miejscu, w którym czujemy, że dobrze nam się oddycha, chce się przebywać. 

To jak już przewietrzymy dobrze mieszkanie godzinę przed prezentacją, przychodzi czas na postawienie kropki nad i, czyli zadbanie o zapach kojarzący nam się z domem. Warto wybrać to, co jest lubiane przez większość społeczeństwa, aby trafić w gusta osoby, której prawdopodobnie nie znamy. Może to być zapach świeżo parzonej kawy przygotowanej do wypicia w kąciku relaksu w salonie, zapach olejku waniliowego parującego w lampie zapachowej lub upieczona przez nas szarlotka!

Na podstawie własnych obserwacji wiemy, jak ważne przy sprzedaży nieruchomości jest prezentowanie jej przez osobę niezależną od danego miejsca. Agent nieruchomości może oprowadzić po nieruchomości, jednak osobom oglądającym nie kojarzy się z domownikiem, dzięki czemu nie zaburzy im snucia wizji swojego życia w danym miejscu. 

Dajcie koniecznie znać, jakie są Wasze sposoby na skuteczne oględziny mieszkania oraz czy upiekli byście szarlotkę przed prezentacją!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *